تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 12:15
201 بازدید
کد خبر : 966

رییس سازمان شیلات ایران گفت

ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات کشور

ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات کشور
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار نیز در بخش شیلات کشور وجود دارد.

به گزارش سپهر کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان خوزستان، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه علی سلاجقه نماینده رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵ هکتاری میگوی شهدای هندیجان بر گسترش آبزی‌پروری در کشور تاکید و بیان کرد: با وجود آن که امکان بهره‌برداری بیشتر از دریا وجود دارد، باید به سمت آبزی‌پروری رفته و در حوزه صید هم باید به سمت پایداری و ذخایر کمتر برداشت شده حرکت کنیم و آبزی‌پروری را گسترش دهیم.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در فاز اول ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت میگو در کشور شناسایی شده است.

ایجاد درآمد در اراضی لم یزرع فقط توسط بخش شیلات

رییس سازمان شیلات ایران به پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و تولید میگو در اراضی ساحلی و کرانه اشاره و تصریح کرد: ایجاد درآمد در اراضی لم یزرع فقط توسط بخش شیلات امکان‌پذیر است.

حسینی درباره این پروژه گفت: برای ایجاد پروژه ۳۹۵ هکتاری هندیجان ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو به صورت عادی وجود داشته و حدود ۵ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

وی با اعلام آن که در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار داشته است تصریح کرد: ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار در صنعت شیلات کشور وجود دارد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.