تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 11:26
178 بازدید
کد خبر : 1583

همه چیز اینجا لوکس است آقای رئیس!

همه چیز اینجا لوکس است آقای رئیس!
رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیرا گفته: پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می‌کنند؛ ما نباید منابع ارزی کشور را که محدود است با گشاده‌دستی هزینه کنیم.
سپهر کشاورزی؛ روزنامه آرمان ملی طی یادداشتی به قلم مجتبی رحیمی نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه با ادعای این‌که پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می‌کنند، گفته: ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای داخلی باعث هدررفت منابع ارزی کشور شده و برخلاف اصول متعدد قانون اساسی است.
البته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و قیمت کالاهای دیگر می توان با رئیس سازمان برنامه و بودجه موافق بود. برای مثال، قیمت گوشت طی ۵ سال ۳۰۰ درصد افزایش داشته و آن قدر گران شده که تنها بخشی از مردم توانایی خرید آن را دارند و آن را نیز می توان یکی کالای لوکس حساب کرد.
مسکن که دیگر از کالای لوکس نیز گذشته و آنقدر دست نیافتنی است که حتی در پخش مجدد سریال های قدیمی نیز قیمت آن سانسور می شود.
در واقع طی سال های گذشته تقریبا بیشتر کالاها در ایران لوکس شده اند و خرید آن ها نشان دهنده وضعیت خوب افراد است.
اما آیا در جهان نیز چنین وضعیتی وجود دارد و سفر هوایی کالای لوکس است؟
بر اساس آمارها تنها حدود ۲۷ میلیون سفر هوایی در سال ۱۴۰۱ داشتیم که در مقایسه با سفر زمینی تنها ۲۷ درصد سفرها را شامل می شود.
این در حالی است که طبق گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی(IATA)، در سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۲ میلیارد مسافر از طریق فرودگاه‌های اروپا سفر کردند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که ۸۰۰ میلیون نفر بود، ۴۰ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش سهم سفرهای هوایی در آمریکا بیش از ۹۰ درصد است. این آمار به روشنی نشان می دهد که سفرهای هوایی نه تنها امن ترین، بلکه پر تقاضا ترین سفرها در کشورهای پیشرفته هستند. سفرهایی که برای عموم مردم قابل دسترس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.