تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 15:36
33 بازدید
کد خبر : 1306

سیستان مدفون در شن

سیستان مدفون در شن
طوفان شن در شهرستان‌های منطقه سیستان، خانه‌های روستایی را در زیر تَلی از خاک مدفون کرده است.

 

سپهر  کشاورزی؛ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۶۰۰ متر کاهش داد.

حیدری  افزود: غبار حاصل از طوفان امروز در منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار متر و ایستگاه نصرت آباد به ۳هزار متر کاهش داد.

حیدری افزود: تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و همچنین از عبور و مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری کنید.

در همین حال مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۵۶۵ نفر از شهروندان سیستانی در پی وقوع طوفان در این منطقه به مراکز درمانی خبر داد.

مجید محبی در گفت‌وگویی اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۱ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۵۶۵ نفر از مردم این منطقه‏ را راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۴۶ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی سیستان گفت: با شدت گرفتن طوفان سرعت وزش باد در شمال استان بامداد امروز به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید که بروز این پدیده دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۶۰۰ متر کاهش داد.

آرمان امروز

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.