تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 10:16
208 بازدید
کد خبر : 948

رئیس اتاق اصناف کشاورزی:

دولت وظیفه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم را ندارد

دولت وظیفه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم را ندارد
رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مجلس تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است و بر اساس قانون قیمتی که اخیرا برای خریدتضمینی گندم از سوی دولت اعلام شد هنوز حکم نهایی ندارد.
به گزارش سپهر کشاورزی به نقل از بازار، قاسم پیشه‌ور افزود: شهریور سال گذشته شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳هزار تومان اعلام کرد که ۱۱هزار و۵۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۵۰۰تومان هم یارانه کود، بذر و سم بود.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی ادامه داد: افزایش قیمت سم و کود سبب شد شورای قیمت‌گذاری در سه ماهه پایانی سال گذشته درخواست بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم دهد؛ که در این راستا چندین جلسه تشکیل شد.
شورا قیمت را تصویب و وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس این شورا آن را اعلام می‌کند
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است. به عبارت دیگر شورا قیمت را تصویب و وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس این شورا آن را اعلام می‌کند.
پیشه‌ور با بیان اینکه براساس قانون دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد، تاکید کرد: به همین جهت قیمتی که در روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد حکم نهایی را ندارد و بزودی جلسه شورا برگزار و تصمیم نهایی در آنجا گرفته می‌شود. هر قیمتی که در شورا مصوب شود حکم قانون را دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.