تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 9:12
201 بازدید
کد خبر : 1230

تولید میوه‌ لاکچری فیسالیس در کرمانشاه

تولید میوه‌ لاکچری فیسالیس در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به وجود گلخانه تولید فیسالیس(عروسک پشت پرده) در دهستان الهیارخانی این شهرستان، گفت: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریبا شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس؛ کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه در کرمانشاه، اظهار کرد:

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به وجود گلخانه تولید فیسالیس(عروسک پشت پرده) در دهستان الهیارخانی این شهرستان، گفت: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریبا شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس؛ کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه در کرمانشاه، اظهار کرد: گلخانه تولید فیسالیس(عروسک پشت پرده) در دهستان الهیارخانی این شهرستان فعال است.
وی از برداشت این میوه لوکس و باکیفیت خبر داد و افزود: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریبا شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است و ارتفاع بوته این گیاه درختی در گلخانه ۲ متر و از هر بوته فیسالیس حداکثر ۲ کیلوگرم میوه می‌توان برداشت کرد.

ماندگاری بسیار بالای این میوه

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه از ماندگاری بسیار بالای این میوه خبر داد و افزود: زمان کشت فیسالیس همزمان با کاشت گوجه فرنگی در شهریورماه است و این میوه به طور طبیعی تا یک هفته بیرون از یخچال و تا ۳ ماه، در یخچال و در دمای ۲ درجه بالای صفر، با همان طراوت و تازگی ماندگار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از جدیت در راستای پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات سخن گفت و به ۴ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و اعاده وضع به حال سابق در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد.
وی افزود: روز گذشته در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعداد ۴ فقره پی‌کنی و ابنیه‌های غیرمجاز در دهستان درودفرامان ـ  روستای ده‌پهن در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.
کریمی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی به مردم توصیه کرد، از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: مردم کرمانشاه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.